Olomouc si od omezení kromě zklidnění dopravy slibuje také větší bezpečnost pro chodce a cyklisty. Město každým rokem zřizuje tři až čtyři zóny s rychlostí omezenou na 30 kilometrů v hodině.
Řidiči, kteří jezdí přes Olomouc musí počítat s dalším omezením. Zón, kde je nově omezená rychlost na 30 kilometrů v hodině přibývá.
Město Olomouc si od toho především slibuje klidnější dopravu, což přispěje i ke zvýšení bezpečnosti. Díky zpomalení dopravy se zvyšuje bezpečí chodců a i následky případných nehod jsou prokazatelně méně závážné. Zároveň se ale také snižuje hluk i emise z dopravy.
Tímto směrem se vydala i Paříž , která si od toho také slibuje nižší emise skleníkových plynů a i zvýšenou bezpečnost pro chodce a cyklisty.
Nyní se chystají další úseky s nižší rychlostí v Droždíně, Holici, na Tabulovém vrchu a v ulicích Na Vozovce a Polívkova.
Nejnovější zónu 30 najdete v lokalitě ulic v centru města (v městské památkové rezervaci či poblíž centra), kde se jedná o ulice 1. máje, 8. května, Sokolskou, Zámečnickou, Hanáckého pluku, U Reálky, Jiřího z Poděbrad, nábřeží Přemyslovců a další.
„Postupné zavádění zón 30 v některých lokalitách města souvisí s Plánem udržitelné městské mobility, snahou zklidňovat dopravu a přiblížit se trendům západní Evropy. Tento systém regulace dopravy je známý třeba ze sousedního Rakouska nebo Německa,“ vysvětluje Martin Luňáček z útvaru hlavního architekta.
„Městu takový způsob regulace dopravy umožňuje realizovat opatření ve prospěch cyklistům a lépe pracovat s veřejným prostorem.“
Novinkou ve městě Olomouc je také omezení nočního parkování firemních dodávek. První nová zóna s omezením rychlosti a zákazem nočního parkování vozidel nad 2,1 tuny (v nočním čase od 19 do 6 hodin) je vymezena ulicemi Hněvotínská, Okružní, Tř. Míru a Foerstrova.
Toto je zatím pilotní projet, který má omezit parkování dodávek v obytných zónách.
„Při nočním sčítání v průběhu týdne v uvedené lokalitě se ukázalo, že se jedná o zhruba 100 dodávek denně,“ upozorňuje dopravní specialista Vojtěch Holý z odboru dopravy a územního rozvoje.
Nové vodorovné dopravní značení v ulici Kmochova a Junácká je také součástí zklidnění. Dále tu vznikne stezka a koridor pro cyklisty v obou směrech spojující ulici Hněvotínskou a třídu Svornosti.
Řidiči se nemusí obávat, protože podél uvedených ulic budou vymezena parkovací místa.
„Druhá zóna 30 vzniká v oblasti vymezené ulicemi Krapkova, Wolkerova, Štítného, Foerstrova a Na Vozovce. Kromě omezení rychlosti dojde i ke zjednosměrnění části ulice Na Vozovce a k navazujícím změnám v jednosměrných ulicích,“ dodává Vojtěch Holý.
Zároveň tu bude i nové vodorovné dopravní značení v ulici Na Vozovce, které umožní obousměrný pohyb cyklistů.
Sucho, které v posledních měsících vysušuje mnoho velkých nádrží, rybníků a řek po celém světě si vybírá velkou...
Krajský úřad Ústeckého kraje podle ekologické organizace Greenpeace rozhodl ve věci těžby vzácných dubů u Litvínova...