mubu.cz
Můj profil        Vyhledávání
HLAVNÍ STRÁNKAZPRÁVYKULTURAZVÍŘATA

Místo vůně benzínu ticho elektromotoru. Kawasaki ukončí výrobu motorek se spalovacím motorem

Autor: Martin Bárta
TwitterFacebook
16. 10. 2021, 09:04
Martin Bárta

Špatná zpráva pro milovníky vůně benzínu z jednostopých vozidel. Japonské Kawasaki chce ukončit výrobu motorek se spalovacím motorem. Nahradit by jej měly elektromotory.

Motorka Kawasaki
Motorka Kawasaki
Foto: József Pozsár / Pixabay

Snaha o snižování emisí skleníkových plynů a plnění stále přísnějších norem už není jen záležitostí automobilek. Nejnověji tak japonský výrobce motocyklů Kawasaki oznámil, že po roce 2035 již nebude ve vyspělých zemích prodávat motorky spalující fosilní paliva.

Vyměnitelné baterie pro delší dojezd

I tak si ale jedna ze světově renomovaných značek nechala malá zadní vrátka. Motorky se spalovacím motorem bude prodávat i pro roce 2035 na rozvíjejících se trzích. USA, Evropa, Austrálie, Kanada ale i samotné Japonsko tak sice budou mít utrum, motorky ale bude zřejmě možné získat nákupem v jiných zemích.

Otázkou je, jaké budou v této době možnosti ohledně registrace nových motocyklů s vůní benzínu.

Ačkoliv v současnosti není v nabídce společnosti žádný motocykl, který by nabízel pohon na elektřinu – mělo by se to v následujících letech rychle měnit. Jak uvedl server electrek.co, který se elektromobilitou dlouhodobě zabývá, Kawasaki už podalo více jak 400 patentových přihlášek k budoucím elektrickým motorkám.

Ty by se tak měly dočkat například vyměnitelných baterií, což by zajistilo jejich pohon i na větší vzdálenosti. Nové motorky s elektrickým pohonem by pak podle některých zpráv měly být založeny na stávajícím motocyklu Kawasaki Ninja.

Popularita elektrických motorek roste

Kawasaki stejně jako další výrobci motocyklů tak musí reagovat na změny, které se na světových trzích spolu se snižováním emisních limitů objevují. Zájem o elektrické motocykly tak roste stejně rychle jako v případě elektrických koloběžek, které se ve městech stávají stále oblíbenějším způsobem přepravy na krátké vzdálenosti.

Jejich výhodou jsou nejen nízké provozní náklady, ale i zmíněné nulové emise skleníkových plynů a velmi jednoduchá údržba. Díky absenci všech součástek nutných pro provoz motorů spalujících fosilní paliva jsou totiž zařízení z technického hlediska velmi jednoduchá.


Štítky: Motocykly, Auto - Moto, Japonsko
Autor: Martin Bárta, Zdroj: Electrek.co, RED


  Diskuze (0 příspěvků)


Témata




EnergoZrouti.cz - zprávy, které hýbou světem